FAQ's

Algemeen

 

  • Elke dag van de week aankomen
  • Het hele seizoen animatie, ook de faciliteiten zijn geopend
  • Goed opgeleid Nederlandstalig personeel
  • Animatieprogramma voor alle leeftijden
  • De beste prijs-kwaliteitverhouding
  • Verschillende types accommodaties: stacaravans, bungalowtenten, glamping en luxe safari tenten, staanplaatsen.

 

 

In 2 landen Frankrijk & Luxemburg.

Op 3 locaties in Frankrijk :

  • Camping Le Chêne Gris (Seine-et-Marne / Île-de-France) 
  • Camping Le Château de Galaure (Drôme / Rhônes-Alpes)
  • Camping Le Ty Nadan (Locunolé/Bretagne)

Op 1 locatie in Luxemburg :

  • Camping Birkelt (Larochette / Mullerthal)

 

 

 

Je kunt zelf bepalen op welke dag van de week je aankomt. Het kan echter voorkomen dat er gevraagd wordt aansluitend te reserveren in verband met een efficiëntere bezetting van onze accommodaties.

 

 

Het minimum aantal nachten verschilt per accommodatie en per bestemming. In het hoogseizoen geldt meestal een minimum verblijf van 4 nachten. In het laagseizoen is dit meestal een minimum verblijf van 2 nachten. Op camping Le Chêne Gris is het mogelijk om 1 nacht te reserveren.

 

AVG betekent Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit is een nieuwe privacywet voor de hele Europese Unie. De wet is van kracht sinds 25 mei 2018 en vervangt de oude Wbp (Wet bescherming persoonsgegevens). In de AVG staan regels over hoe organisaties moeten omgaan met uw persoonsgegevens. Iris Parc voldoet aan de AVG. Lees  hier meer over de AVG en over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

GDPR betekent General Data Protection Regulation. Dit is de internationale naam voor de nieuwe Europese privacywet die in Nederland Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) genoemd wordt. Iris Parc voldoet aan de AVG. Lees hier meer over de AVG en over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

Uw persoonlijke gegevens worden beveiligd bewaard bij Iris Parc. Wij doen dit volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dit is de Europese privacywet die van kracht is sinds 25 mei 2018. Lees  hier meer over de AVG en over hoe wij omgaan met uw privacy.

Ja, u heeft het recht om de persoonsgegevens die wij bewaren in te zien, aan te passen of te laten verwijderen. Volgens de Europese privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) heet dit uw recht op inzage en uw recht op correctie, verwijdering en overdraagbaarheid van uw gegevens. Lees hier meer over de AVG en over het bekijken, aanpassen en verwijderen van uw persoonsgegevens.

Wij hechten veel waarde aan uw vertrouwen in onze organisatie. Als u een vakantie bij ons boekt, onze website bezoekt, zich inschrijft voor onze nieuwsbrief of op een andere manier contact heeft, dan gaan we zorgvuldig om met de persoonsgegevens die u met ons deelt. Wij doen dit volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat is de Europese privacywet die sinds 25 mei 2018 van kracht is. Lees  hier meer over hoe wij omgaan met uw privacy.

Uw accommodatie

 

Een Iris Parc-tent beschikt over een zeer complete inrichting. Zo is de keuken voorzien van een vierpits gasstel en een vol formaat koelkast. Verder zij er natuurlijk borden, glazen, bestek, kookgerei en een complete set pannen aanwezig. Ook voor elektra is gezorgd: de tent is goed verlicht  en de koelkast is normaal aangesloten. De tenten zijn voorzien van echte bedden, die variëren in afmeting afhankelijk van het type tent. Dekens, lakens, kussen en slopen neem je zelf  (bij de Ottawa, Navajo en Kalahari outdoor tenten). De Serengeti en Kalahari premium zijn wel voorzien van dekens en kussen, maar ook hier geldt dat lakens en slopen moeten worden meegenomen. Uiteraard kun je bij je reservering ook aangeven dat je beddengoed en dekens wilt huren op de camping. Wel zo gemakkelijk.

Voor alle tenten geldt dat zij specifieke kenmerken en inrichting hebben. Het volledige overzicht per type tent is te lezen bij de pagina “Accommodaties” op onze website.

 

Interieurfoto´s geven een indruk van wat je kunt verwachten in de accommodatie. Echter de interieurs zijn niet op alle campings gelijk. Interieurs kunnen worden voorzien van een andere stoffering of meubilair. Daardoor zijn ook verschillen in uiterlijk mogelijk. Niet alle stacaravans zijn afkomstig uit hetzelfde bouwjaar en bovendien zijn er verschillende fabrikanten.

 

 

Bij de staanplaatsen is het plaatsen van een klein tentje toegestaan. Naast de huuraccommodaties (stacaravans en tenten) echter niet. 

 

 

Je auto kan op de meeste campings naast de accommodatie worden geparkeerd. Wanneer dit niet mogelijk is of als hiervoor geen plaats is, staat er bij het overzicht van de voorzieningen bij de camping vermeld dat je gebruik dient te maken van de verplichte centrale parkeergelegenheid. Indien je meer dan 1 auto meeneemt naar de camping is het mogelijk dat de camping extra kosten in rekening brengt voor deze extra auto. Die dien je op de centrale parkeergelegenheid van de camping te parkeren.

 

In sommige gevallen is dit toegestaan, echter alleen wanneer het één gezin betreft. De accommodaties van Iris Parc zijn ingericht voor het maximaal aantal toegestane personen; daarom dienen wij extra personen altijd aan te vragen bij de betreffende camping. Om problemen bij aankomst op de camping te vermijden, kun je  contact opnemen met onze medewerkers op telefoonnummer 040-8447752 . Denk ook aan verzekeringen en in geval van calamiteiten dat het daarom belangrijk is om het maximaal toegestane aantal personen in de accommodatie niet te overschrijden.

 

 

De ruimte tussen de bedden is niet toereikend om een campingbedje te plaatsen. Eventueel is het mogelijk om een van de eenpersoonsbedden te kantelen/op de kant te plaatsen, waardoor er ruimte gecreëerd wordt voor het campingbedje. Bedden mogen niet buiten de accommodatie worden geplaatst.

 

 

Ja, bij elke Iris Parc accommodatie hoort een comfortabele tuinset met parasol. Standaard is elke stacaravan voorzien van een tuintafel met vier kuipstoelen en twee verstelbare stoelen. De tenten hebben dezelfde tuinset, plus een extra tafel (voor binnen of buiten). Let op: uitzonderingen zijn mogelijk, zie hiervoor de opmerkingen bij de accommodatie omschrijving bij de camping van je keuze.

 

Veel stacaravans, en tegenwoordig ook de luxere tenten, beschikken over airconditioning. Bij de accommodatie specificaties staat vermeld of airconditioning is inbegrepen.
Het kan voorkomen dat in de stacaravan de airconditioning tevens als verwarming functioneert. Soms is het mogelijk, dat vanwege het energie besparingsbeleid van de camping, de airconditioning is uitgeschakeld als je niet in de stacaravan bent. Wij vragen je begrip hiervoor.

 

 

Uiteraard beschikken alle stacaravans en Iris Parc tenten over een koelkast. De meeste hebben een apart vriesvak.

 

 

Stacaravans van Iris Parc hebben altijd een verhoogde houten veranda.

 

 

Roken is niet toegestaan in onze accommodaties.

 

Reserveren

 

Indien de betaling voldaan is, ontvang je de reispapieren 3 weken voor vertrek naar de camping. Deze reispapieren dien je zelf te printen en mee te nemen naar je bestemming. Wanneer je 2 weken voor vertrek boekt noemen wij dit een last-minute boeking. Dan krijg je bij een internet reservering direct een online betalingsmogelijkheid op het scherm aangeboden. Na deze betaling, krijg je direct per email je reispapieren toegestuurd. In de reispapieren zit je voucher die je op de camping moet tonen en tips voor onderweg over o.a. toltarieven en vignetten. Ook zijn toegevoegd algemene tips over bijvoorbeeld waarborg en huisdieren.

 

 

Wat je vakantie kost is eenvoudig uit te rekenen. Bijvoorbeeld: je gaat met jouw gezin 2 weken naar camping Le Chêne Gris. Je huurt een volledig ingerichte Navajo en je verblijf is van 3 juni tot 17 juni (2weken).

De berekening is dan als volgt: 
14 nachten à € 34,- per nacht € 476,00
-/- korting (14=7) 7 x € 34,-   € 238,00 -/-
+ reserveringskosten €   22,50

Deze vakantie kost je € 260,50

De eindschoonmaak is tevens verplicht. Overige extra’s kun je zelf toevoegen aan de boeking en zullen zichtbaar zijn op de factuur.

 

 

Nee, wij bieden geen optie aan. Een boeking is dus direct een definitieve boeking. Wel heb je het recht om je boeking zonder opgave van redenen binnen 24 uur kosteloos te herroepen. Daarna geleden de algemene annuleringsvoorwaarden.

 

 

In principe niet, want de prijs is hetzelfde. Mocht je echter vragen hebben die je niet op de site kunt vinden dan kunt je contact opnemen met een van onze medewerkers 040 8447752. Een optie plaatsen is alleen telefonisch mogelijk.

 

Via internet kun je boekingen maken tot 2 accommodaties voor dezelfde periode en dezelfde camping. Indien je groep groter is en meer dan 2 accommodaties nodig heeft, dan kun je telefonisch een aanvraag daarvoor doen bij een van onze medewerkers: 040 8447752.

 

Nadat je op 'boeken' hebt geklikt krijg je een scherm te zien waarop je wordt bedankt voor de reservering. Tevens wordt er een reserveringsnummer vermeld, een bevestiging dat de boeking definitief is. Je ontvangt direct na het maken van de boeking een reserveringsbevestiging per e-mail.
Net als bij een telefonische boeking ontvang je na het maken van de reservering op internet een reserveringsbevestiging per e-mail. Indien je dit per post wenst is dat uiteraard ook mogelijk.

 

 

De Iris Parc campings zijn familiecampings en daarom worden alleen reizende jongeren niet geaccepteerd. Om problemen bij aankomst op de camping te vermijden adviseren wij je om vóór het maken van uw definitieve boeking contact met onze reserveringsafdeling op te nemen.

 

Ja, de campings van Iris Parc zijn geschikt voor mindervaliden. Op camping Le Château de Galaure en Birkelt vind je de stacaravan Bali 2 die uitermate geschikt is voor rolstoelgebruikers. Je dient er rekening mee te houden dat de andere  stacaravans door hun drempel niet geschikt zijn voor rolstoelgebruikers. Bij Navajo tenten geeft de ingang doorgaans geen problemen, het type Ottawa is wat minder geschikt. Wil je extra informatie? Je kunt ons altijd bellen op: 040 8447752

 

 

Als je een staanplaats boekt dan zijn huisdieren op alle campings toegestaan. Op camping Le Ty Nadan en Birkelt zijn enkele accommodaties beschikbaar waarin honden toegestaan zijn. Op de andere Iris Parc campings worden geen accommodaties aangeboden waarin huisdieren mogen komen.
Neem je een huisdier mee? Tijdens het maken van de boeking kun je aangeven dat je een huisdier mee wilt nemen, in de meeste gevallen worden de kosten hierbij direct berekend en betaal je deze vooraf.

 

 

Bij het maken van een boeking kun je een babypakket bijboeken, bestaande uit een kinderbedje, babybadje en kinderstoel. De kosten hiervoor bedragen € 5,50 per nacht in het hoogseizoen. Tijdens het laagseizoen is een babypakket gratis. In het bedje is geen deken of linnengoed aanwezig. Dit dien je zelf mee te nemen. TIP: Het aanwezige matrasje is dun; veel gasten nemen een extra matras van thuis mee.

 

Je kunt altijd een boeking annuleren. Voor het annuleren van een boeking worden er conform de voorwaarden annuleringskosten in rekening gebracht.

 

Toegangskaartjes voor Disneyland® Resort Paris kun je bij ons bestellen! De toegangskaartjes kun je bij je reservering bestellen of bij de receptie op de camping. Indien je de kaartjes bij je reservering bestelt ontvang je deze bij aankomst op de camping. 


Nee, een preferentie blijft een voorkeur en is geen garantie. Wij geven deze door aan de camping en men zal al het mogelijke doen om aan je wens te voldoen. Evenwel, aan het niet doorgaan van een preferentie kunnen geen rechten worden ontleend. De preferentiekosten zijn administratiekosten en kunnen dan achteraf ook niet worden gerestitueerd.
 


Ja, je kunt de reservering laten overnemen door een ander reisgezelschap. De hoofdboeker van je reservering én de nieuwe reizigers dienen dit schriftelijk aan ons door te geven. De wijzigingskosten bedragen € 35,00. 

 

Op alle Iris Parc campings kun je linnengoed bijboeken Dit kun je doen bij het maken van je reservering of bij aankomst op de camping (zolang de voorraad verstrekt)

Inpakken en onderweg

 

Indien de betaling voldaan is, ontvang je de reispapieren 3 weken voor vertrek naar de camping. Deze reispapieren dien je zelf te printen en mee te nemen naar je bestemming. Wanneer je 2 weken voor vertrek boekt noemen wij dit een last-minute boeking. Dan krijg je bij een internet reservering direct een online betalingsmogelijkheid op het scherm aangeboden. Na deze betaling, krijg je direct per email je reispapieren toegestuurd. In de reispapieren zit je voucher die je op de camping moet tonen en tips voor onderweg over o.a. toltarieven en vignetten. Ook zijn toegevoegd algemene tips over bijvoorbeeld waarborg en huisdieren.

 

 

In de reispapieren vind je onder andere je reserveringsbevestiging, waarvan je het exemplaar dat bestemd is voor de camping bij aankomst afgeeft aan de receptie. Ook treft je bij de reispapieren nuttige tips, informatie over identiteitsbewijzen, huisdieren en meer.

 

 

Ja met de reispapieren wordt het adres en de coördinaten van de camping meegestuurd.

 

 

De inventaris is berekend op het aantal personen dat maximaal is toegestaan in de accommodatie. Wat je zelf mee moet nemen zijn handdoeken en bedlinnen. Kussens en dekens zijn doorgaans in de stacaravans aanwezig. Bedlinnen zijn te boeken bij de reservering. In de bungalowtenten moet je hiervoor zelf zorgdragen. Basis benodigheden zoals toiletpapier, vuilniszakken, schoonmaakmiddelen, etc, dien je zelf mee te brengen. 

 

 

In Frankrijk, België en Luxemburg is het verplicht reflecterende veiligheidsvesten in je auto te hebben. Met een veiligheidsvest ben je altijd zichtbaar voor medeweggebruikers in geval van pech of een ongeval. Ook voor alle inzittenden is het verplicht een veiligheidsvest in de auto te hebben. Het vest moet voldoen aan de Europese norm EN471, klasse 2.  In Frankrijk is het verplicht een gevarendriehoek bij te hebben. Als je met de auto stil komt te staan en de auto vormt een obstakel voor naderende auto’s, moet de gevarendriehoek goed zichtbaar op de weg worden geplaatst op een afstand van ongeveer 30 meter van de auto. Aangezien dit in steeds meer Europese landen verplicht is, adviseren wij je een veiligheidsvest, gevarendriehoek en een EHBO kist aan te schaffen en deze voor ieder land bij je te hebben. Over veiligheid gesproken: denk je ook aan een reservebril? In Frankrijk is het tevens verplicht een alcoholtester en een vignet voor de grote steden te bezitten

Overige informatie over verkeersveiligheidsregels kun je navragen bij het verkeersbureau en/of ambassade van het betreffende land.

 

 

Als je een staanplaats hebt gereserveerd dan mag je al vanaf 15:00 op je plekje. Verblijf je in een huur accommodatie dan kun je vanaf 16:00 in je verblijf. De vertrektijden liggen doorgaans tussen 09.00 uur en 11.00 uur. De exacte aankomst-en vertrektijden op de door je gereserveerde camping staan vermeld in de reispapieren.

 

Mocht je onderweg vertraging oplopen, dan dien je tijdig de camping hiervan op de hoogte te brengen. Het directe telefoonnummer van de camping vind je in de reispapieren. Zij zullen de nachtportier op de hoogte brengen van een latere aankomst.

Betalen

 

Indien je via internet een reservering maakt, kun je er voor kiezen om de (aan)betaling via iDEAL of creditcard te voldoen. Als je telefonisch reserveert bij Iris Parc dan ontvang je direct na je reservering een bevestiging via e-mail met een betaalverzoek. De aanbetaling komt overeen met 30% van de reissom en reserveringskosten.

Wanneer je 9 weken voor vertrek boekt vragen wij je het gehele bedrag in één keer te voldoen. Indien je telefonisch boekt, ontvangt via e-mail een boekingsbevestiging/factuur via e-mail. Hierin vind je een betaalverzoek om via overschrijving te betalen. Reserveer je online, dan kan je de betaling direct tijdens het reserveren via iDEAL of creditcard voldoen.

 

 

De aanbetaling komt overeen met 30% van de reissom en reserveringskosten.

 

 

Ja, je krijgt een betalingsbevestiging van Iris Parc

 

 

Het restantbedrag dient ongeveer 8 weken voor vertrek betaald te worden. Wanneer je 9 weken voor vertrek boekt vragen wij je het gehele bedrag in één keer te voldoen. Indien je telefonisch boekt, ontvangt via e-mail een boekingsbevestiging/factuur via e-mail. Hierin vind je een betaalverzoek om via overschrijving te betalen. Reserveer je online, dan kan je de betaling direct tijdens het reserveren via iDEAL of creditcard voldoen.

 


Bij aankomst vraagt de camping een waarborgsom voor de accommodatie die bij vertrek aan je wordt terug gegeven als je de accommodatie in goede staat achterlaat. Eventuele andere verplichte kosten, zoals een eindschoonmaak, huisdieren of huur van bedlinnen worden vermeld bij het maken van de reservering. Voor een vlotte afhandeling adviseren wij gebruik te maken voor éen creditcard.

Op de camping

 

Bij aankomst op de camping kun je je melden bij de camping receptie. De camping receptie dient als aanspreekpunt voor vragen en informatie tijdens je verblijf. 

 

 

Voor het gebruik van de accommodatie en inventaris wordt ter plaatse een waarborgsom gevraagd. Wanneer de accommodatie niet in dezelfde staat wordt opgeleverd als waarin deze is betrokken, kan de camping (een deel van) de borg  inhouden ter compensatie van te maken extra kosten.

 

 

De borg is altijd € 150,-, dit geldt voor luxe stacaravans en bungalowtenten. Bij vertrek binnen de reguliere vertrektijden krijg je dit bedrag weer terug, er van uitgaande dat je de accommodatie schoon en in goede staat hebt achtergelaten. De aankomst- en vertrektijden van de gereserveerde camping vind je terug in je reisbescheiden.

De waarborgsom kan contant of met creditcard worden voldaan. Onze medewerkers kunnen je hierover informeren.

 


Indien je tijdens je vakantie vragen of opmerkingen hebt over de accommodatie of over de camping dan kun je daarmee allereerst terecht bij de receptie. Indien je ter plaatse niet tijdig of niet naar tevredenheid wordt geholpen dien je conform algemene voorwaarden, direct telefonisch contact op te nemen met ons hoofdkantoor. Zie hiervoor ook de informatie in je reispapieren.

 

Bij Iris Parc campings zijn alle faciliteiten het gehele seizoen geopend. 

 

 

Het is een streven van de desbetreffende camping, maar wij kunnen niets garanderen. Via de website/facebook houden we je op de hoogte van de vorderingen van de betreffende werkzaamheden. Zodra er meer informatie bekend is, wordt er een update op de website geplaatst.

 

 

Op elke camping gelden regels. Voornamelijk in en rond het zwembad worden er door campings bepaalde eisen gesteld. Op de campings is het dragen van een badmuts niet verplicht en shorts zijn toegestaan. Informatie hierover kun je vinden op onze site of je kunt navraag doen bij een van onze medewerkers. Ouders zijn verantwoordelijk voor hun kind/kinderen. De camping is niet aansprakelijk voor eventuele calamiteiten rondom het zwembad

 

 

De auto kan meestal naast de accommodatie worden geparkeerd. Wanneer dit niet mogelijk is of als hiervoor geen plaats is, staat er bij de bijzonderheden op betreffende pagina vermeld dat je gebruik dient te maken van de centrale parkeergelegenheid. Indien je meer dan 1 auto naast de accommodatie wilt plaatsen kun je contact opnemen met een van onze medewerkers. Wij dienen dit altijd na te vragen bij de camping. Het is mogelijk dat een camping extra kosten in rekening brengt voor een eventuele 2e of 3e auto.

 

 

Barbecueën op de camping is toegestaan, met uitzondering van de electrische barbecue. 
Vaak bepalen lokale overheden dat open vuur (dus ook barbecues op kolen en briketten) niet is toegestaan i.v.m. brandgevaar in de omgeving. Meestal is een gasbarbecue dan wel toegestaan. Dit kun je navragen bij onze medewerkers.

 

 

Middels een eigen inlogcode is het mogelijk om gebruik te maken van internet rondom het restaurant en receptie. Vouchers hiervoor zijn te koop bij de receptie. Op camping Birkelt is WiFi gratis.

Prijzen:
camping Le Chêne Gris en Le Château de Galaure: Tijdens het voor- en naseizoen is dit zelfs geheel gratis! Tijdens het hoogseizoen (01/07/19 tot 01/09/19) zijn de prijzen als volgt: 1 uur: € 2.50    3 uur: € 7.00    24 uur: € 15.00.
camping Le Ty Nadan geduren het hele seizoen: 1 uur - €2 / 5 uren - €5 / 10 uren - €6,50 / 20 uren - €12.00.

 

De geselecteerde medewerkers spreken vaak meerdere talen, waaronder: Nederlands, Frans, Engels, Duits. 

 

 

Iris Parc biedt op alle campings een eigen professioneel animatieprogramma voor diverse leeftijdsgroepen aan, waarbij in ieder geval Nederlands wordt gesproken. Camping Kids voor de jeugd tot 12 jaar, CampingForYou! voor tieners, Camping Family voor het hele gezin en Camping Adventure voor wie van actie en het echte buitenleven houdt.

 

Onze accommodaties worden standaard aangeboden met een verplichte eindschoonmaak. Wij vragen je om je accommodatie netjes achter te laten. Het enige wat je voor vertrek hoeft te doen is: de keuken netjes achterlaten door de afwas te doen, de vloer vegen, de douche droog achterlaten en het vuilnis in de daarvoor bestemde afvalbakken weggooien.

 

 

Het plaatsen van een klein tentje naast de accommodatie is niet toegestaan. Dit is alleen bij de staanplaatsen toegestaan.

 

 

De ruimte tussen de bedden is niet toereikend om een campingbedje te plaatsen. Eventueel is het mogelijk om een van de eenpersoonsbedden te kantelen/op de kant te plaatsen, waardoor er ruimte gecreëerd wordt voor het campingbedje. Het is niet toegestaan een bed buiten de accommodatie te plaatsen.


Op de Iris Parc campings Le Chateau de Galaure,Le Ty Nadan en Birkelt is het mogelijk fietsen en ook E-bikes te huren. Op camping Iris Parc Parc Le Chêne Gris is dat niet mogelijk. 

TIP: In Frankrijk is het dragen van een helm verplicht voor kinderen onder de 12 jaar. Dit geldt voor kinderen die achterop zitten of zelf fietsen. 


Alleen op camping Le Chêne Gris is het dragen van een polsbandje verplicht. Bij aankomst op de camping ontvangt elke gast een polsband die tijdens het verblijf zichtbaar gedragen moet worden. Met het dragen van het polsbandje is het mogelijk te controleren wie van buitenaf komen en zo de veiligheid van onze gasten te waarborgen.

 

Tegen betaling kun je van de wasmachine en droger gebruik maken. Voor meer informatie en tokens kun je terecht bij de receptie. 

 

Uitchecken in de nacht voor je vertrek is mogelijk. Geef dit tijdig aan bij de receptie op de camping. De borg ontvang je de dag na vertrek, als de accommodatie is gecontroleerd.  Als je ’s nachts wilt vertrekken is het verplicht met creditcard de borg te voldoen.

Tevens dien je de auto ’s avonds al buiten de slagboom te parkeren om overlast van andere gasten te voorkomen. 

Weer thuis

 

Ja, u kunt ook al reserveren voor volgend jaar.

Als er prijzen bij de verblijfsperiode staan, kunt u meteen boeken!
De aanbetaling bedraagt 30% van het totaalbedrag van de huursom. Hier komen nog de reserveringskosten, bijdrage Calamiteitenfonds en eventuele premie van uw reis- en annuleringsverzekering bij. Wij vragen u om de aanbetaling per ommegaande te voldoen.

Staan er nog geen prijzen bij de verblijfsperiode?
Dan zijn de prijzen voor de accommodaties op de betreffende camping nog niet bekend. U kunt dan wel een voorlopige boeking maken. Na uw boeking ontvangt u een bevestiging via e-mail. De voorlopige aanbetaling bedraagt €300. U ontvangt bericht als de prijzen bekend zijn. U beslist dan of u definitief wilt boeken. Wilt u boeken? Dan verrekenen we het bedrag met de definitieve aanbetaling (30% van de reissom). Annuleert u? Dan ontvangt u de voorlopige aanbetaling direct terug. Goed om te weten: een voorlopige boeking biedt u geen garantie op beschikbaarheid.

Uw boeking voor volgend jaar gratis wijzigen of annuleren
Uw boeking voor volgend jaar (2020) kunt u gratis annuleren tot en met 31 december 2019. Wij storten uw aanbetaling dan direct terug. Gratis 1x uw bestemming, camping, accommodatie en periode wijzigen kan tot en met 15 april 2020.  Wil je iets wijzigen? Wij regelen dit voor je! Neem contact met ons op via 040-8447752 of het contactformulier.

 


Het is helaas niet mogelijk om een brochure te bestellen sinds 2016. Iris Parc heeft geen nieuwe vakantiebrochure gemaakt. Een besluit dat past bij onze visie op duurzaam ondernemen. Zo helpen we mee om de papierberg te verkleinen. Daarnaast zien we dat steeds meer mensen gebruik maken van onze website. Alle campings en uitgebreide beschrijvingen van de faciliteiten en de omgevingen vind je op onze website.

 

Vragen en/of opmerkingen kun je altijd ter plekke melden. Daarnaast ontvang je na je verblijf een enquêteformulier waar je je mening kunt geven. Natuurlijk kun je altijd telefonisch contact opnemen met onze medewerkers


Indien je iets belangrijks bent verloren of vergeten op je vakantiebestemming verzoeken wij je dit binnen 1 week na thuiskomst telefonisch bij één van onze medewerkers te melden. Voor de meeste kans op succes vragen wij je zoveel mogelijk kenmerken van het voorwerp te noemen, zoals merk, kleur, maat en eventuele andere specifieke kenmerken.

Coronavirus

Vragen & Antwoorden over het coronavirus en uw vakantie

Laatst geüpdatet op: 1 december 2020

Bij Iris Parc volgen we de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet. Wij delen uw zorgen en doen er alles aan om u zo goed mogelijk te helpen. Uw veiligheid is voor ons het allerbelangrijkst.

Waarschijnlijk heeft u door al het nieuws omtrent het coronavirus vragen over uw vakantie. Daarom hebben we de meest gestelde vragen & antwoorden voor u op een rijtje gezet.

Kijk ondertussen alvast bij onderstaande vragen & antwoorden. Wellicht vindt u zo snel het antwoord op uw vraag.

De informatie op deze pagina wordt regelmatig vernieuwd. De laatste update is van 1 december 2020.

Op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) vindt u de meest actuele informatie over het nieuwe coronavirus (COVID-19).

Op de website van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken www.nederlandwereldwijd.nl vindt u alle actuele reisadviezen per land. Let wel: negatief reisadvies is alleen van toepassing op het moment van reizen.

Alle actuele reisadviezen per land en regio vindt u op de website van het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken: https://www.nederlandwereldwijd.nl/reizen/reisadviezen

Vakantie in Nederland
De Nederlandse overheid raadt op dit moment ook vakanties in het binnenland af. Kijk voor meer informatie op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-per-onderwerp/aanpak-in-nederland

 

Mocht deze situatie op uw vakantie van toepassing zijn, dan neemt onze klantenservice contact met u op via telefoon of e-mail.

Als uw vakantie niet door kan gaan, kijken we samen met u naar een oplossing. U kunt uw vakantie zonder administratieve kosten omboeken of u ontvangt een voucher ter waarde van de door u betaalde reissom. 

Op dit moment benaderen we iedereen die binnenkort op vakantie zou gaan. Wij nemen uiterlijk 2 weken voor uw eigenlijke vertrek contact op met u via telefoon of e-mail. Wij vragen u vriendelijk om ons niet zelf te bellen. Zo kunnen wij u en andere gasten sneller en beter helpen.

Wordt uw vakantie geannuleerd vanwege het coronavirus, dan ontvangt u een voucher ter waarde van uw betaalde reissom. Met deze voucher kunt u op een later tijdstip een nieuwe vakantie boeken. De voucher kan gebruikt worden voor alle campings uit het aanbod van Vacansoleil, het moederbedrijf van Iris Parc. De voucher is 1 jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. U dient dus binnen 1 jaar een nieuwe boeking te maken. De vertrekdatum mag wel later plaatsvinden, namelijk in heel 2021.

Heeft u bij ons geboekt en gaat uw camping pas later in het seizoen open in verband met de gevolgen van het coronavirus? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op via telefoon of e-mail. Wij contacteren u uiterlijk 2 weken voor uw eigenlijke vertrek.

Dan dient u de annuleringskosten te betalen die op het moment van annuleren van toepassing zijn. De annuleringskosten bedragen nu:

  • bij annulering tot 14 dagen vóór uw aankomstdag: 30% annuleringskosten
  • bij annulering tot 1 dag vóór uw aankomstdag: 90% annuleringskosten
  • bij annulering óp uw aankomstdag: 100% annuleringskosten

Zijn de annuleringskosten op moment van annuleren lager dan het bedrag dat u reeds heeft (aan)betaald? Dan verrekenen wij de annuleringskosten met uw betaling(en) en ontvangt u een voucher ter waarde van het te veel betaalde bedrag. Gezien de uitzonderlijke omstandigheden kunnen we helaas geen restituties verlenen.

Heeft u een annuleringsverzekering afgesloten én heeft u een geldige annuleringsreden volgens de voorwaarden van uw verzekering? Dan kunt u de annuleringskosten mogelijk terug claimen bij uw verzekeringsmaatschappij. Neem hiervoor contact op met uw verzekering.

Ziektes en epidemieën zoals het coronavirus vallen niet onder de dekking van het Calamiteitenfonds. Deze dekking geldt alleen voor molestsituaties of natuurrampen. Overigens geldt de dekking van het Calamiteitenfonds alleen voor reizen die al zijn aangevangen. Meer informatie vindt u op de website van het Calamiteitenfonds.

Volgens onze normale voorwaarden dient de tweede betalingstermijn 8 weken voor de aankomstdatum te worden voldaan. Omdat we begrijpen dat de huidige situatie nog veel onzekerheden met zich meebrengt, hebben we deze termijn verschoven naar 4 weken voor aankomst. We hebben dit inmiddels in alle reserveringen aangepast. U hoeft hiervoor geen contact met ons op te nemen. 

We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur heeft voor teruggave van de betaalde reissom. Helaas is dit nu niet mogelijk. De omstandigheden zijn zo uitzonderlijk, dat wij voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen in de vorm van een voucher. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

De maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus worden in veel landen voorzichtig afgebouwd. In sommige landen en/of regio’s zijn of gaan campings weer open. Het kan zo zijn dat bepaalde voorzieningen (zoals bijvoorbeeld zwembaden, horeca en toiletgebouwen) nog niet open / deels gesloten zijn. Ook kunnen er afwijkende openingstijden gelden voor bepaalde voorzieningen. Op de camping dient u rekening te houden met de lokale veiligheidsvoorschriften. Omdat deze informatie per bestemming en/of per camping verschilt en bovendien regelmatig verandert, raden wij u te allen tijde aan om voor uw vertrek de officiële website van de camping te raadplegen. 

In elk land gelden specifieke veiligheidsregels. Veel maatregelen lijken op elkaar, maar vaak zijn ze net even anders. Daarom raden wij u aan om u goed op de hoogte te stellen van de lokale regels. Op de website van het ministerie van buitenlandse zaken kunt u de coronamaatregelen per land bekijken.

Het opzetten van een systeem voor het uitgeven en verwerken van de vouchers is een omvangrijk proces gebleken. We streven ernaar om de vouchers in de loop van juni uit te geven. Wacht alstublieft tot u de voucher heeft ontvangen, voordat u via een nieuwe reservering maakt.

U ontvangt uw voucher via e-mail. Zodra uw voucher is aangemaakt, sturen wij deze naar het e-mailadres dat u aan ons doorgaf toen u een boeking maakte. Wellicht kan deze e-mail in uw spam terechtkomen. Wij raden u aan ook daar even te kijken.

U kunt de voucher gebruiken voor alle campings uit het aanbod van ons moederbedrijf Vacansoleil. Wilt u een nieuwe vakantie boeken en direct uw voucher verzilveren? Ga naar www.vacansoleil.nl om een camping te reserveren. Bij het afronden van uw boeking vult u uw vouchercode in. Het bedrag wordt dan direct verrekend.

Nee, dat hoeft niet. Als de reissom van de nieuwe boeking lager is dan de waarde van de voucher, dan behoudt u het restantbedrag op uw voucher. U kunt de voucher dus voor meerdere reserveringen gebruiken. Let er wel op dat de voucher slechts geldig blijft tot 12 maanden na uitgiftedatum.

Nee, u kunt de voucher alleen voor nieuwe reserveringen gebruiken. Zodra u de voucher ontvangt, kunt u deze meteen gebruiken voor een nieuwe boeking. Wacht alstublieft tot u de voucher heeft ontvangen, voordat u een nieuwe reservering maakt.

Nee, de voucher is niet overdraagbaar aan anderen. Omdat de voucher wordt uitgegeven op naam van de hoofdboeker mag deze alleen door die persoon gebruikt worden.

Tot 15 juni kon u uw vakantie kosteloos omboeken. Wilt u hierna uw vakantie graag omboeken? Dat kan. Wij dienen dan uw reeds geboekte vakantie te annuleren. U betaalt daarom de annuleringskosten die op het moment van annuleren van toepassing zijn. De annuleringskosten bedragen nu:

  • bij annulering tot 14 dagen vóór uw aankomstdag: 30% annuleringskosten
  • bij annulering tot 1 dag vóór uw aankomstdag: 90% annuleringskosten
  • bij annulering óp uw aankomstdag: 100% annuleringskosten